Страница 1 из 3

Проект Електрокруізер

СообщениеДобавлено: 17 мар 2017, 21:12
dmitriy
Поїздивши трохи по київським пагорбам в режимі дім-робота зрозумів що то не діло.
Тим часом, почали розвиватись електровелосипеди, вже є нормальні мотори, нормальні контролери, з'являються люди що виготовляють та продають акумуляторні зборки. І тут я зрозумів що потрібно спробувати цей новий вид транспорту.

Погуглив, почитав форуми, обрав конфігурацію що мені підходить та облаштував свій МТБ хардтейл заднім колесом з моторчиком.


Це було чудово! Така приємна потужність, висока швидкість, не пітнієш. Підйом по проспекту Лобановського тепер зі швидкістю маршрутки. Дорога від дому до роботи займає 20-25 хв замість 45-55 на громадському транспорті.

Після сезону використання зрозумів що моя конфігурація далеко не ідеальна. На швидкості більше 40 км/год зовсім не комфортно їхати дивлячись на машини в потоці та намагаючись об'їжджати ями на дорозі. Акумулятор на багажнику зовсім непотрібна річ: не зручно керувати коли ззаду 5 кг акум + 5 кг двигун, раз зламався гвинт що тримає багажник, раз пробив колесо влетівши у відкритий люк дренажної системи (зміїний укус). Потім, на МТБ не зручна посадка для міста: на світлофорах потрібно злазити, потрібно задирати голову щоб дивитись далеко вперед. Ще якось двигун вилетів з дропаутів і трохи покоцав раму.

Вирішив що для моїх потреб підійде рама типу круізер. Спочатку шукав підходящий велосипед для модифікацій. З вимог була стальна рама, дискові гальма, амортизаційна вилка. Звісно, таку конфігурацію знайти не вдалось бо там де є дискові гальма вже алюмінієва рама, а ціна таких велосипедів значно вище за "раму для модифікацій".

Знайшов хорошого майстра який погодився виготовити раму за моїми вимогами https://furorbikes.jimdo.com/. Спочатку вимоги були простими: каретка трохи зміщена вперед як у Електра, бокс акумулятора знизу між педалями, амортизаційна вилка, дискові гальма, вага до 30 кг. Та з початком розробки моделі вже захотілось ремінну передачу, а вилку вибрали паралелограмного типа.

Вийшла ось така конструкція


Деякі цікаві моменти: дропаути переміщуються при натягуванні ременя, каліпер та крила кріпляться до дропаутів, руль кріпиться до корони на стойках по типу мотоциклетного.


Далі буду описувати які компоненти і чому обрав (з фото), та поступово процес зборки.

Re: Проект Електрокруізер

СообщениеДобавлено: 17 мар 2017, 23:32
zloitapok
Дуже цікаво!
Електрокруізерів не так багато є, кожен новий привертає увагу.
Буду слідкувати за оновленнями

Re: Проект Електрокруізер

СообщениеДобавлено: 19 мар 2017, 00:09
eVel
Очень интересный проект! Удачи!

Re: Проект Електрокруізер

СообщениеДобавлено: 22 мар 2017, 22:19
dmitriy
Дякую за підтримку! трохи про ремінну передачу

Їздячи з моторчиком я не заморочувався перемиканням передач. Вирішив на новому велосипеді спробувати ремінну передачу.

Для велосипедів ремінну передачу робить Strida та http://www.gatescarbondrive.com/. У Strida все заточино під їх велосипеди, тому вони зразу відпали. Gate Carbone Drive все дуже класно, є різні варіанті як зірок так і ременів, комплект для звичайного велосипеда можна придбати за 200 доларів, але мені потрібна задня зірка з фрівілом і тут виникло питання, тому що така зірка у них коштує більше 200 дол. і вся система буде дрожче 300 доларів. Наступив той момент коли стандартні рішення здаються дорогими і з’являється бажання колхозити.

Почитавши форуми, побачив що люди успішно використовують ремені та шківи ГРМ. Погугливши, знайшов стандартні шківи HTD, такі шківи використовуються в різних станках, а також у китайських електро самокатів та скутерів. З даташиту зрозумів що ременю найважче працювати на низьких обертах, якраз такі як у велосипеда. Чим більша потужність і нижчі оберти тим більший діаметр меншої зірки та ширший ремінь потрібно. Я обрав HTD 8M (8 мм між зубцями), співвідношення 2:1, 72 і 36 зубців, ширина ременя 20 мм. Це найбільший діаметр шківів з бортиками, передній 192 мм (це більше зірки на 42 зуба на велосипеді), задній 97 мм.



Потрібного розміру були тільки стальні, спочатку я думав що потрібно знайти правильного виробника який робить алюмінієві шківи такого розміру, але потім почитав що алюмінієві шківи Strida стираються і користувачі переходять на стальні. Важать вони 3 та 1.5 кг відповідно, але це заготовки і їх потрібно проточити.

Фрівіл вибрав від китайських електроскутерів, він якраз стає на моторколесо (різьба 34 мм) та має отвори для кріплення. Задній шків підходить під фрівіл, діаметр якого 77 мм.


Ремінь замовлю коли задній трикутник та кареточний вузол буде готовий. Сподіваюсь що трансмісія з усіма роботами обійдеться в 100 дол (без картки, шатунів та педалей).

Re: Проект Електрокруізер

СообщениеДобавлено: 28 мар 2017, 21:56
dmitriy
Розібрав мотор MAC. Всередині є сліди корозії, схоже вони не герметичні. Не розумію від чого так алюміній поробило.

Купував мотор рік тому тут, на івелі. Відкатав сезон, дуже за нього не переживав, катав і в дощ і в сніг, мив під душем.
Оброблю герметиком для надійності.

Re: Проект Електрокруізер

СообщениеДобавлено: 29 мар 2017, 11:32
eVel
С герметизацией мотора вопрос сложный. Даже если его наглухо загерметизировать - всё равно влага будет попадать через кабель.
И когда мотор зимой будет греться и остывать - эта влага будет оседать на стенках внутри в виде росы.
И выйти ей будет некуда.
Поэтому моторы обычно водозащищены, но не водонепроницаемы.
А алюминий кородирует только верхним слоем и этот сам этот слой становится какбы защитой от коррозии.

Re: Проект Електрокруізер

СообщениеДобавлено: 29 мар 2017, 19:49
dmitriy
eVel писал(а):А алюминий кородирует только верхним слоем и этот сам этот слой становится какбы защитой от коррозии.

Не плутайте оксидну плівку та корозію.

http://aluminium-guide.ru/osnovnye-vidy ... lyuminiya/ останній абзац описує приблизно те що сталось (як я зрозумів).
Щелевая коррозия алюминия
Щелевая коррозия может возникать в узких, наполненных жидкостью щелях. Источником этой воды является дождь или конденсация влаги. Эта вода по капиллярному механизму буквально засасывается в пространство между двумя металлическими поверхностями. Конденсация влаги может возникать тогда, когда холодный материал помещают в теплое помещение.


Та нічого страшного не сталось.

Також знайшов інформацію що деякі виробники моторів оброблюють герметиком стик кришки та корпуса, думаю це тільки на користь.

Re: Проект Електрокруізер

СообщениеДобавлено: 30 мар 2017, 23:02
dmitriy
Виготовлення рами.



Re: Проект Електрокруізер

СообщениеДобавлено: 13 апр 2017, 14:42
zloitapok
Здравствуйте!
Как ваш проект продвигается?

Re: Проект Електрокруізер

СообщениеДобавлено: 14 апр 2017, 00:57
dmitriy
Очікую частини електроніки з Китаю, вже майже все в наявності, залишились дрібниці. На данний момент сварщик захворів, а я у відрядженні, тому все в такому пасивному режимі.

Коли прийдуть всі компоненти - пофотографую і розкажу що до чого та з чого вибирав.
Фото фари для затравки)